Det var nog inte vad de anställda på Burger King förväntat sig, men efter att någon eller några tagit över kedjans twitterkonto så mer än fördubblades antalet följare. Från 50 000 till över 110 000 i nuläget, skriver IDG News. Bara under den första halvtimmen anslöt 5000 nya följare, enligt Mashable.

De skyldiga hade under måndagkvällen tagit över kontot och bytt ut namn och bilder till den stora konkurrenten, McDonalds. Presentationstexten i profilen byttes till ”Burger King blev precis sålda till McDonalds, eftersom Whoppern floppade”.



Vem eller vilka som fått tillgång till kontot är oklart, men McDonalds var inte sena med att påpeka att de var oskyldiga.

Burger King verkar ha tagit tillbaka kontrollen över kontot och rensat ut meddelanden som postats under tiden som det tagits över av andra. Tidigt i morse, svensk tid, postade man följande:

”Intressant dag här på BURGER KING®, men nu är vi tillbaka! Välkommen alla nya följare, hoppas att ni stannar kvar”.