Office IT-Partner har hittat sin nya vd

Lotta Widorson Lassfolk
Lotta Widorson Lassfolk.

Det blir Lotta Widorson Lassfolk som tar över vd-posten på Office IT-Partner. Hon ersätter därmed Mia Irborg, som lämnar posten efter nio år för att koncentrera sig på att bli kvitt den cancer hon nu krigat mot i över ett år.

Lotta Widorson Lassfolk kommer närmast från en roll som affärsområdeschef på Atea, och har även ett förflutet som försäljnings- och marknadschef på Knowit samt har varit ett antal år på Microsoft.

– Jag är mycket glad över förtroendet och utmaningen. Office IT-Partner har lagt en mycket aggressiv tillväxtplan för de närmaste åren med ökad omsättning, ökad lönsamhet samt fler medlemsföretag. Det skall bli otroligt stimulerande och väldigt kul att få vara med och driva kedjan mot dessa mål säger Lotta Widorson Lassfolk om det nya uppdraget.

– Det är naturligtvis väldigt olyckligt det som hänt Mia och vi önskar inget annat än ett snabbt tillfrisknande. Samtidigt måste verksamheten fortgå och det är fantastiskt roligt att vi har kunnat attrahera Lotta för rollen som ny vd. Hon kommer tillföra enormt mycket med sin erfarenhet kring ledarskap och att skapa tillväxt. Vi har en ambitiös plan framåt och hon är helt rätt person att leda oss i det arbetet, säger Andreas Gärdsback, styrelseordförande i Office IT-Partner.  

Han vill göra Cybercom bäst i väst

Magnus Skebäck
Magnus Skebäck.

Konsultbolaget Cybercom har rekryterat Magnus Skebäck som ny ansvarig för Göteborgsregionen. Han kommer närmast från Altran, där han var divisionschef med ansvar för Digital Transformation och IoT i Skandinavien. Han var innan det med och grundade konsultbolaget Consignit.

– Jag är en entreprenör som triggas av passion för innovativa lösningar och nytänkande. I Cybercom såg jag en agil organisation som utvecklade morgondagens teknologier där jag skulle ha möjlighet att få arbeta nära riktigt passionerade och drivna kollegor, säger han och konstaterar att bolagets uttalade målsättning är att bli ”Göteborgs bästa konsultbolag”, vilket bland annat innebär att man dubbla sin styrka under de kommande två åren.

– Vi satsar på att växa kraftigt i regionen och ett stort fokus blir att hitta nya talanger som utvecklas tillsammans med oss. Med det sagt är det en förmån att få jobba på ett företag som sätter människan i centrum och tar sitt ansvar i samhällsutvecklingen genom tydliga värderingar och målsättningar.

Han ska sälja in Invid i Småland

Roger Heikenström.
Roger Heikenström.

Invid plockar in Roger Heikenström som ny försäljningschef. Han kommer att leda marknads- och säljarbetet för de tre småländska bolagen Invid Jönköping, Invid Höglandet och Invid Värnamo. Och det är från den sistnämnda staden, Värnamo, han hämtas in. Där han haft en verksamhetsutvecklande tjänst på Finnveden Säljkraft. Han har innan dess ett förflutet på Kinnarps och Carstens.

– Jag ser fram emot att, tillsammans med de nya kollegorna, bidra till att den småländska delen av Invid ska fortsätta att leverera kundvärden och ytterligare stärka sin roll som värdeskapande leverantör till så väl befintliga som nya kunder, säger han.

Klättrar på Paypal

Jonas Breding.
Jonas Breding.

Jonas Breding blir ny chef för den skandinaviska marknaden hos betalningstjänsten Paypal. Han har tidigare försäljningschef på samma bolag och innan det varit säljchef på Wrapp. Han kommer att vara baserad på Paypals huvudkontor i Stockholm.

– Mitt uppdrag är enkelt. Vi ska möjliggöra för skandinaviska e-handlare att nå nya konsumenter inhemskt och globalt. Just nu växer e-handeln ungefär dubbelt så snabbt globalt som den gör i Skandinavien, så potentialen för en lyckad utlandsexpansion har aldrig varit större. Självklart kommer vi också fortsätta att möjliggöra för skandinaviska konsumenter att handla tryggt, snabbt och säkert online, säger Jonas Breding.

NTT säkrar upp det nordiska säljet

 Henrik Davidsson
Henrik Davidsson.

Säkerhetsjätten NTT Security tar in Henrik Davidsson som ny nordisk försäljningsdirektör. Han ansluter från en roll som senior rådgivare på Illusive Networks och har dessförinnan basat över Fireeyes verksamhet i Benelux och Norden samt varit på bolag som Cisco, VMware och Juniper.

− För mig känns det som en förmån att få vara del av den satsning som görs i Norden, inklusive utvecklandet av vårt säkerhetserbjudande och våra partnerrelationer. NTT tillhandahåller i dag marknadens mest avancerade säkerhetsportfölj med bevakning, analyser, säkerhetstjänster och specialiserad säkerhetsrådgivning. Vi har flera experter i regionen men vi har samtidigt tillgång till NTT:s globala resurser, säger Henrik Davidsson.

− Vi är mycket glada över att kunna anställa Henrik Davidsson. Han är en driven säljare och duktig på att leda förändring inom företag. Det här är en ny viktig position som har inrättats då vi accelererar vår nordiska försäljningsverksamhet, säger Fredrik Olsson, Nordenchef på NTT Security.

Hon tar över Hydro66

Anne Graf blir ny vd på colocationbolaget Hydro66, som har datacenter i Boden, som till 100 procent drivs av förnybar vattenkraft från Luleälven. Hon har tidigare varit kommersiell chef på The Node Pole. Andy Long, som har varit tillförordnad vd, kommer nu att fortsätta arbeta med Hydro66:s affärsutveckling för huvudägaren Black Green Capital.

– Jag är oerhört glad att få leda nästa utvecklingsfas för Hydro66. Colocation-branschen är mogen för kontinuerlig teknisk innovation, och det stora intresset från kunderna visar att de gamla affärsmodellerna behöver utmanas. I takt med att vi bygger ut datacentret fortsätter vi stärka upp vårt operativa team. Vår högsta prioritet är att skapa rätt kommersiella förutsättningar för våra kunder och partners, säger Anne Graf.

Consid kryddar vidare med nya chefer

Konsultbolaget Consid fortsätter rusta med nya affärsområden och dito chefer. Den är gången är det affärsområdet Test & Quality Management som har fått en ny chef i Magnus Hjelmgren. Han kommer att leda testverksamheten med utgångspunkt från företagets huvudkontor i Jönköping.

– I grund och botten handlar det om att se till att våra kunder får hjälp att leverera produkter med högre kvalitet som i förlängningen innebär stärkt varumärke och minskade kostnader för fel. Vi vill hjälpa dem att identifiera fel tidigare i utvecklingsprocessen och förbättra deras kvalitetsarbete. Kunden ska känna ”wow, vad smidigt” efter en lansering, säger Magnus Hjelmgren.