Det uppgav chefen för Samsungs mobilverksamhet Koh Dong under ett pressmöte, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.

Galaxy S8 presenterades den 29 mars och är central för Samsungs ambitioner att resa sig från debaclet med Galaxy Note 7, som de tvingades dra tillbaka eftersom batterierna överhettades.

Den nya flaggskeppsmobilen har överlag fått ett varmt välkomnande. Den nya kant-till-kant-designen hyllas. Frågetecken finns för storsatsningen på den virtuella assistenten Bixby.

Läs mer: Kan Samsung ta tillbaka smartphone-tronen? Här är Galaxy S8

Analytikerkollektivet verkar emellertid överens om att S8 blir en kommersiell framgång – och Koh Dongs besked lär inte förändra den saken.

– Det är fortfarande lite tidigt, men den initiala responsen i förhandsbeställningarna har varit bättre än väntat, säger Koh.

Koh uppgav också att företaget planerar att använda S8 för att återta förlorad mark på den kinesiska marknaden, där Samsung har hamnat utanför topp 5-listan, på grund av hård konkurrens från inhemska leverantörer.