Tjänsten ”Sök nära dig” på mobil.eniro.se som än så länge befinner sig i betastadiet frågar först om din mobiloperatör och sedan om ditt telefonnummer. Men det sker ingen bekräftelse på att det verkligen är dig själv du söker på.

Enligt CS tester går det att söka på vem som helst, bara personen har ett abonnemang från Tre, Telenor eller Telia och har mobilen påslagen. Vi har bekräftat att det fungerar med nummer från Tre och Telenor.

Enligt produktchefen Oscar Berg är det inte så här tjänsten är tänkt att fungera.

– Det var ju väldigt olyckligt. När man har angett ett nummer ska det ske en koll hos vår leverantör att det är samma person som sökt, säger Oscar Berg.

Oscar Berg återkommer strax senare och meddelar att teknikerna nu tittar på problemet.

– Jag har pratat med leverantören och de ska ta och kolla det här. Jag har även kollat med vår egen teknikavdelning och vi kan plocka ner söket på fem minuter, vilket vi kommer att göra om det inte går att lösa direkt.

Uppdatering: Strax efter lunch stängdes tjänsten ner tillsvidare.