Mängder med kunder hos webbhotellet Loopia som CS har varit i kontakt med vittnar om hur e-posttjänsten fortfarande inte fungerar ordentligt, trots att det har gått flera veckor sedan de första incidenterna rapporterades.

Fredrik Floding berättar att han själv har är delaktig i fyra företag med konton hos Loopia. Alla dras de nu med problem. Hans eget bolag Prolexia är helt beroende av e-posten för att kontrollera varuimport.

– När varor ska passera tullen måste jag reagera. Gör jag inte det så kommer varorna inte fram, säger han.

Nu har Fredrik Flodin börjat förbereda en flytt till ett annat webbhotell.

– Olyckor händer, men det här är ren inkompetens. Det blir bara värre och värre, säger han.

Enligt honom har inte pop3-tjänsten fungerat, just den variant som Loopia så sent som på onsdagen rekommenderade de kunder som hade problem med webbmejlen.

– Jag har rekommenderat Loopia åt mina affärsbekanta i flera år och gått i god för att det är en bra leverantör. Nu kommer de till mig och frågar vad som händer.