För oss på Com Hem är det viktigast att våra befintliga kunder är nöjda. Det är en förutsättning för att kunna attrahera nya.
Jag beklagar att vi i dag i alla delar inte kan uppfylla förväntningarna.
I vår nya affärsplan lägger vi stor vikt vid att utveckla hela verksamheten. Därför investerar vi stort i förbättrade stödsystem och verktyg för att vi ska kunna ge våra kunder bättre service, oavsett vad frågan gäller.
Vi investerar också i vår infrastruktur för att förbättra förutsättningarna. Vi är väl medvetna om att nya stödsystem och ett förbättrat nät inte är hela lösningen.
Därför har Com Hem startat ett omfattande förbättringsarbete som kommer att beröra hela verksamheten och som ska leda till att vi bli bättre på alltifrån att leverera och ge support till att marknadsföra och sälja.
Det stämmer att vi är offensiva i marknadsföringen, men det finns ingen motsättning mellan att jobba med nykundsförsäljning och med kundvård.
I somras inledde vi bland annat ett omfattande arbete med att rekrytera och utbilda personal till vår kundservice.
Vi ser en tydlig och successiv förbättring varje dag och nu ligger bland annat svarstiderna till kundservice i genomsnitt på ett par minuter.
Jag försäkrar att vi arbetar hårt för att bli bättre på service och support till våra kunder, likväl på att tillhandahålla tjänster med hög kvalitet och driftsäkerhet.
Tomas Franzén vd, Com Hem