Det blev 48 färdiga projekt, två i timmen. Hur känns det?

– Helt fantastiskt. Eftersom jag programmerat mitt eget projekt och eftersom många projekt varit hemliga är det först de senaste timmarna jag har fått se vad folk har gjort för någonting. Jag är otroligt imponerad över spridningen av grejer. Sedan är jag generellt lite övertrött och lycklig.

Har du varit uppe hela natten?

– Det är vissa som har det, men jag har väl sovit sju timmar totalt.

Kan du bjuda på några anekdoter från campen?

– Det var när internet inte fungerade och två bussar stod utanför Yasuragi Hasseludden. Vi var beredda att avbryta och köra in till hotellen i stan. Plötsligt funkade internet. Det var en otroligt skön känsla att kunna säga till alla att vi skulle stanna.

Något annat?

– Joakim Jardenberg skrev ett blogginlägg där han förklarade att det här var det bästa han varit med om. Det var roligt.

Berätta om målgången!

– Vi hade frågestund efteråt. Vi ställde frågan: ”Hur många är intresserade av riskkapital?”. Sedan gjorde vi handuppräckning. Det var tre av nittio personer som räckte upp handen. Det är helt enkelt inte det som driver folk här, utan det handlar om skaparglädje. Det är skillnaden mellan det tidiga 00-talet och nu.

Vad tror du sponsorn Bonnier Vision tycker om det? De var ju där för att investera?

– Det är en bra fråga. Det var riskkapitalbolag som ville sponsra också, men som inte fick vara med. Det var nog klokt, för de hade kanske blivit besvikna.

Fakta

Den 22–23 januari ägde 24 Hour Business Camp rum i Stockholm. 90 webbentreprenörer fördelade på 52 lag samlades för att efter ett dygn presentera 52 färdiga webblösningar. Arrangör är Ted Valentin.

Efter tjugofyra timmar hade webben berikats med projekt som ljudbloggstjänsten listentoblogs.com, spelbloggen.se, karttjänsten roligabarnaktiviteter.se och vackertvader.se.