I filmerna ställer Flicka frågor till både Kanal 5:s vd Manfred Aronsson och Universal Musics vd Mårten Aglander. Internetkampanjen har tagits fram i samarbete med reklambyrån Forsman & Bodenfors. Syftet är att med hjälp av e-post sprida de stoppade filmerna.

20 000 gånger
Genom kampanjwebbplatsen www.flicka.org och reklamannonser på Lunarstorm får människor uppmaningar att e-posta filmerna till vänner och bekanta.

Redan innan intenretkampanjen drogs igång hade filmerna visats över 20 000 gånger på kampanjwebbplatsen. Genom kampanjen hoppas projektets ledning på en flerdubbling.

Två filmer
Flicka är ett projekt som finansieras av regeringen och vars syfte är att stärka unga tjejer och stimulera till mediekritik. De två filmerna är:
Ett fejkat Big Brother-avsnitt med ett par som har intimt umgänge på totaletten. Filmen avslutas med frågan: ska man behöva ha sex i tv för att ta sig fram? Fråga Manfred Aronsson, vd på Kanal 5, 08-520 555 55.

Den andra filmen är en fejkad hiphopvideo med lättklädda tjejer. Filmen avslutas med frågan: Varför måste nästan alla musikvideor se ut så här? Fråga Mårten Aglander, vd på Universal Music, 08-629 53 00.