Googles utvecklingschef Vic Gundotra twittrade om konferensen någon timme efter att registreringen hade öppnat: "Google I/O 2011 utsålt på 59 minuter! Holy Moly."

Efter att registreringen till mässan dragit i gång på webben möttes besökarna snabbt av felmeddelanden på grund av rusningen efter biljetter.

Mässan äger rum i San Francisco den 10–11 maj och är Googles stora begivenhet inom allt från webb till mobil affärsutveckling. Uppemot 5 500 personer får plats i mässcentret Moscone Center. De som inte får plats på mässan får en chans att delta via webben, där många av anförandena sänds ut.

Enligt Vic Gundotra dröjde det 50 dagar för fjolårets mässa att bli utsåld. När biljetterna släpptes 2009 tog det ännu längre tid, 90 dagar.

I fjol förhandsvisade Google sitt mobiloperativsystem Android 3.0, med arbetsnamnet Honeycomb. Google gick då även till hårt angrepp mot ärkerivalen Apple, som företaget anklagade för att ha en alldeles för sluten attityd till programutveckling.

Några av de hetaste ämnena under årets konferens blir datalagring i molnet och webbappar för Google TV. Det blir också visning och lanseringar av nyheter i Honeycomb, Google Earth, Google Apps och App Engine.

Fakta

Priset för en biljett låg på 450 dollar, eller 150 dollar för studenter och forskare. Tidigare år har biljetter funnits tillgängliga på andrahandsmarknaden, bland annat via Craigslist och Ebay, vilket även var fallet med Apples utvecklarkonferens Worldwide Developers Conference, WWDC, förra våren. Sista chansen att se anförandena från mässan är på webben.