Haveriet i webbhotellet Loopias e-postsystem inträffade i måndags. Ännu vid lunchtid på onsdagen var kunderna utestängda från sin mejl. Parallellt med detta har driftbloggen - den primära kanalen för att kommunicera med kunderna - mer eller mindre brakat ihop av trycket.

Trots att felet är lokaliserat är det oklart när det är löst. Det beskedet ger Jimmie Eriksson som är kontorschef på Loopia.

– Vi lägger alla resurser på att lösa det men det tar längre tid än vi hoppats på, säger han.

Han vill inte gå in närmare på var felet ligger men bekräftar att det hänger ihop med det underhåll av e-postsystemet som gjordes natten till måndagen.

Loopia är ett av Sveriges största webbhotell, med hundratusentals kunder. De främsta tjänsterna är drift av sajter och relaterade system som till exempel e-post.

Vad vill du säga till era kunder?
– Det är jättetråkigt det här men vi jobbar allt vi kan på att lösa det.

Han konstaterar att det nu är så många som ringer att belastningen på telefonerna har nått toppen.

– Det är också väldigt hög belastning på vår driftblogg så det är svårt att komma in där, säger han.

– Vi försöker kika på den vid sidan av för att se om vi kan lösa det problemet.