1/9
Pejman Dashtinejad jobbar på startup-bolaget 46elks, baserat i Stockholm, som gör det möjligt att integrera sms, mms och röst i andra tjänster. Pejman själv har också en bakgrund på Google och är i Paris för att knyta kontakter.
2/9
Kalle Jungkvist är en av veteranerna från Aftonbladet, men också på webben i Sverige. Han jobbar numera som senior advisor på Schibsted och var i Paris med ett flertal kollegor.
– Innehållet här är egentligen inte alls fokuserat på media, men det vidgar vyerna för mediebranschen som borde vara här och få nya perspektiv.
3/9
Annika Lidne är en regelbunden besökare på Le Web. Hemma i Stockholm driver hon bland mycket annat konferensen Disruptive Media.
4/9
Gustav von Sydow på Burt är i Paris inte bara för Le Web, men också för att träffa kunder och partners.
5/9
Webbyrån Nansen är representerad med hela fyra personer - Martin Edenström, Charlotta Lorentz, David Kästel och Jenny Rosander Ney.
6/9
Anette Öberg och Tobias Schillén från Skandiabanken är på Le Web för att bli inspirerade, men tycker att svenska konferenser står sig väl i konkurrensen.
7/9
Dagmar Gabulova och Jakob Roubal jobbar på statistiktjänsten Socialbakers huvudkontor i Prag. De ser fram emot att deras vd ska tala på Le Web på fredagen.
8/9
Entreprenören Fredrik Stenbeck driver tjänsten Silverbakk och tycker att Karl Lagerfeld, som inledde första dagen på Le Web, var fantastisk.
– Han var den enda som överraskade i går och visade hur teknologi påverkar hur han gör saker.
9/9
Daniel Strömberg från Moneybookers konstaterar att det är relativt få aktörer som jobbar med betalningslösningar på Le Web.