Skype in the Workspace, Sitw, är gratis och har redan vid lanseringen 500 användarföretag. De registrerade sig när Microsoft tidigare startade en sex månader lång betatestning.
Sitw låter bland annat användarna kommunicera via direktmeddelanden, hålla gruppkonferenser via video och ringa via ip-telefoni. Microsoft hoppas att sajten ska visa företag hur de kan använda Skype för att öka försäljningen, marknadsföra sig och interagera mer med partner, kunder och leverantörer.
Användare som har Skype- eller Linkedin-konto kan skicka inbjudningar till Sitw till potentiella kontakter, kunder och partner. Aktiviteter och inlägg kan delas på Facebook, Linkedin och Twitter.
Microsoft köpte Skype för 8,5 miljarder dollar i oktober förra året och har från början sagt att företaget har stora planer för det, betydligt mer än att bara erbjuda en separat ip-telefonitjänst.
Tidigare under veckan meddelade Microsoft att företaget stänger Windows Live Messenger under nästa år, med ett undantag från Kina. Tanken är att användarna istället ska flytta till Skype. Microsoft arbetar även med att integrera Skype med produktivitetsverktyg som Office, Lync and Sharepoint.