Tink, som lanserades förra veckan sammanställer information om dina ekonomiska transaktioner och med den informationen ska det bli lättare att göra en personlig budget. En vecka efter lanseringen uppger de nu att 50 000 har registrerat konton.

– Det är fler som laddat ner appen, men vi räknar de 50 000 som skapat ett användarnamn och lösenord. Av de vågar jag säga att i princip alla har länkat in minst en bank, säger Daniel Kjellén.

För att Tink ska kunna sammanställa bankinformationen måste användaren lämna ifrån sig den fyrsiffriga bankkod som används för förenklad inloggning i mobilbankerna. Det har dock inte varit något hinder, utan folk har hakat på. En av de mest glädjande punkterna tycker Daniel Kjellén är att många yngre personer och många kvinnor har skaffat tjänsten.

– Jag blev lite förvånad över att det gick så fort, jag är positivt överraskad. Dessutom har vi fått en fin respons med bra recensioner. Det visar att det har funnits ett uppdämt intresse för den här typen av tjänst, säger Daniel Kjellén.

Att de redan från början har en användarbas på 50 000 gör att de nu har möjlighet att vidareutveckla tjänsten. Tanken är att det i slutet av oktober ska släppas en Androidversion.

– Vi har fått många frågor och kommentarer om Android och det visar hur viktig den marknaden är. Det känns som att det finns en stor potential där, och vi hoppas att tjänsten kan bli lika väl mottagen bland Androidanvändarna, säger Daniel Kjellén.

Nu har ni skaffat 50 000 användare på en vecka. Har ni 100 000 nästa vecka?
– Det där är jättesvårt att säga, men jag hoppas att den här tjänsten kan få en miljon användare i Sverige i framtiden.