Consumer Electronics Show i Las Vegas rullar vidare. Andra dagen kretsade mycket kring Sony men även flera pc-innovationer visades upp. Här är ett axplock.
22 år efter filmen Gräsklipparmannen börjar till sist virtual reality slå igenom på allvar. Leder rallyt gör hajpade Oculus Rift, men Microsoft har en egen variant och Sony visade på CES upp en uppdaterad version av sin skärmhjälm som nu försetts med rörelsedetektering. Priset ligger på 999 dollar.
2/74K Ultra Short Throw Projector.
Sony tillhör dem som satsar mest på nya tv-standarden 4K som är efterföljaren till dagens hd-tv. Förutom tv-apparater visade Sony upp en kommande projektor som levererar en 147 tum stor 4K-bild. Släpps i mitten av 2014 och priset landar på mellan 30 000 och 40 000 dollar.
3/7Sony Core.
Intel slog stort på trumman för kroppsnära prylar under sin lansering och Sony vill inte vara sämre. Core är en sensor tänkt att byggas in i exempelvis smarta armband, där den samlar in data om bärarens rörelser. Allt samlas förstås i en särskild livsloggnings-app.
4/7Toshiba 5-in-1.
Pc som ska kunna anpassas lite hur som helst är ett hett koncept och Toshiba passar på att visa upp en prototyp på en pc som kan anta fem olika former: en vanlig laptop, två olika surfplattelägen, ett presentationsläge och ett läge som ska vara anpassat för att använda pekdon.
5/7Lenovo N308.
HP, Acer och Lenovo lanserar alla stationära "allt i ett"-burkar som kör Android. Det handlar alltså i princip om skärmar som har datorn inbyggd, likt Apples Imac. Lenovos senaste variant heter N308, har en skärm på 19,5 tum och kostar 399 dollar.
6/7Razer Project Christine.
För den som är sugen på att bygga en egen burk men vill ha ett lite enklare - och mer futuristiskt - system att jobba med har Razer presenterat Project Christine, ett legoliknande modulärkoncept som ska tilltala även dem som inte har dökoll på tekniska detaljer. Det ska bara vara att klicka dit de komponenter man vill ha. Razer är annars mest känt för sina datormöss och tangentbord för spelare.
7/7Yahoo News Digest.
En app är måhända lite futtigt att lansera på CES, men Yahoos vd Marissa Mayer tog skådisar från Saturday Night Live till hjälp för att lansera företagets nya nyhetsapp. News Digest samlar in nyheter från allehanda källor och prestenterar dem i ett kortfattat format två gånger per dag.