HIT-bolagets namn: Apendo

Inriktning: Apendo var tidigare ett generellt it-konsultföretag, men bestämde sig för fem år sedan att satsa på egenutvecklade produkter, inom området Enterprise Content Management, alltså hur man skapar information och hur den hanteras, arkiveras, publiceras och gallras bort. Produkterna är byggda ovanpå IBM:s ecm-infrastruktur.

Syftet i slutänden är att fatta bättre beslut snabbare. Apendos målgrupp är bank- och försäkringsbranschen, energibolag samt offentlig sektor.

Teknik: Företaget har prisats av IBM för sin teknik. Produkterna ligger också rätt i tid efter kraven på företag och myndigheter ökar om hur de hanterar information som rör en person eller ett ärende.

Hajp: Omskrivna framför allt i fackpress.

Omsättning 2013: 50,0 miljoner kronor
Omsättning 2012: 43,9 miljoner kronor

Grundat: 2001

Ort (huvudkontoret): Stockholm

Antal anställda: 31