Henrik Sallander
Henrik Sallander, från Gro Play, som gör spelappar som utbildar i miljö, hållbarhet och hälsa för barn:

– Jag är metrics-driven. Genom att titta på metrics lär jag mig vad som funkar och upptäcker vad som kan bli nästa spel. Hittills har det blivit fem appar. Att besöka utvecklingskonferenser och andra event som SXSW, och kolla in de ledande apparna inom vår nisch är också värdefullt för att veta vad som slår.

Johan Sanderoth

Johan Sanderoth, från EdQu, som utvecklar digitala verktyg som hjälper elever, lärare och rektorer att bättre förstå och förbättra elevernas resultat:

– Affärsutveckling för mig handlar mycket om att kunna sätta sig in i andra människors situation. Jag läser väldigt mycket, allt från häftig teknikutveckling till filosofiska ”eviga idéer”, och jag diskuterar mycket med andra. Jag blir också inspirerad av att lyssna på andra som gått sin egen väg, sådana som säger ”jag struntade i hur andra gjorde”.

Annika Manns

Annika Manns, från Mondido Payments, en onlinetjänst för att snabbt få betalt via mobilen och webben, och få olika analyser av transaktionerna:

– Det ger mig mycket att gå på tech- och startupevents och höra kunder prata om sina innovationer. Det bästa av det vi erbjuder har uppkommit i diskussion med, eller genom önskemål från, våra kunder. Informationsflödet i sociala medier känner jag personligen är för mycket att ta in. Det är lätt att känna sig stressad och pressad av det. Jag blir snarare innovativ när jag får distans till allt det där.

Henrik Dillman

Henrik Dillman, från Coworks, en onlineplattform som hjälper digitala byråer att hitta och hyra kvalificerade kreativa frilansare inom design, skrivande, marknadsföring och webbutveckling: 

– Det finns en stor rädsla hos många att missa något viktigt, att inte hänga med i det senaste. Jag tror på att jobba med det man har, och att produktutveckla smalt, för att det ska bli riktigt bra. Jag försöker att hålla mig till relevant inspiration. I stället för att lyssna på vad Tesla säger ger det mig mer att lyssna på killen bredvid här på jobbet. Han gör tweeks och hacks för sin dejting-app, vilket inte är så avlägset från det vi gör.

Felicia Åkerlind

Felicia Åkerlind, från MyClosetRoom, som ligger bakom den sociala appen It's My Styl för modeintresserade tjejer och unga kvinnor:

– Jag inspireras av våra användares behov, beteenden och önskemål. Sedan är det väldigt intressant att se över populära sociala plattformar och andra modemedier. Vad har de löst bra, och vad saknar de? Jag är själv så gammal att jag använder sms, medan yngre föredrar Snapchat, så där är det exempelvis intressant för mig att kolla på hur andra har löst den kommunikativa förenklingen.