Det ryska cybersäkerhetsföretaget Kaspersky Lab får inte längre annonsera på Twitter. Det rapporterar Reuters.

Enligt Twitter bryter Kasperskys affärsmodell mot deras annonsregler, bland annat genom de påstådda kopplingar till rysk underrättelsetjänst som amerikanska Homeland Security anklagat Kaspersky för att ha.

”Vi har inte brutit mot några skrivna, eller oskrivna, regler. Och vår affärsmodell är ganska enkel, samma affärsmodell som används inom hela cybersäkerhetsbranschen: vi ger användare produkter och tjänster, och de betalar oss för dem”, skriver Kaspersky Labs vd Eugene Kaspersky i ett blogginlägg.

Läs också: Kaspersky stämmer USA efter statligt förbud mot företagets produkter

Det här är inte första gången som påstådda rysslandskopplingar ställer till det för Kaspersky Lab. Förra hösten bannlystes företagets produkter från alla statliga myndigheter i USA.

Enligt Gizmodo kommer Kaspersky Lab att skänka hela sin budget för Twitter-annonser till den amerikanska stiftelsen Electronic Frontier Foundation som arbetar med integritetsfrågor på internet.