I tisdags låg SJ:s biljettsystem nere i två och en halv timme under förmiddagen, vilket medförde att det inte gick att boka biljetter. Bara två dagar senare är det dags igen.
– Ja, det har legat nere sedan klockan 14, säger Annie Edwards, presskommunikatör på SJ.
Läs också: SJ:s biljettsystem nere i drygt två timmar – nu uppe igen
Att systemet går ner två gånger på en vecka, är så klart allvarligt. Men SJ förnekar att det skulle röra sig om en ddos-attack.
– Problemet ligger hos vår leverantör Silverrails underleverantör och det är inte en belastningsattack. Det finns i nuläget ingen prognos för när problemet kan vara löst, säger Annie Edwards.
Precis som i tisdags innebär dagens problem frågor för den som ska beställa eller hämta ut sin biljett här och nu.
Läs också: 4 miljoner betalningar på ett år – Swish en succé för SJ
– Vi beklagar naturligtvis de problem det ställer till för våra resenärer. Har man en nära förestående resa som man försökt boka biljett till, men inte lyckats på grund av att säljkanalerna ligger nere, kan man bege sig till tåget och prata med ombordpersonalen som i mån av plats kan låta en följa med utan biljett.
Ungefär fyra och en halv timme efter att tjänsten gick ned började säljkanalerna fungera igen, klockan 18.25.