Ipsoft, som ligger bakom kundtjänstassistenten Amelia, tar nu nya grepp i sin satsning på AI-produkter för företag och organisationer. Detta genom att lansera Amelia Marketplace, där man har samlat ett antal förpaketerade AI-lösningar. Tjänsterna riktar sig till branscher som bank, telekom, service, försäkring och hälsovård.

Läs också: AI-assistenten Amelias pappa ser inga gränser – ”AI gör världen vackrare”

Enkelt uttryckt handlar det om en bemanningstjänst för att kunna anställa en digital kollega som är färdigtränad för en branschspecifik yrkesroll. Ipsoft meddelar också att Amelias Marketplace-lösningar kan upplevas på Amelia City, på bolagets huvudkontor i New York.

– Vi är stolta över att öppna Amelia City och den första off-the-shelf-lösningen för avancerad AI, Amelia Marketplace. Vi har utvecklat en fantastisk miljö att uppleva artificiell intelligens i, där besökarna själva enkelt kan visualisera hur de kan förbättra sina affärsverksamheter. Den fjärde industrirevolutionen har redan startat, och Amelia går först i ledet, säger Ipsofts vd Chetan Dube om lanseringen.