Sedan starten 2008 har Claremont vuxit och har idag ungefär 400 personer – eller digitala experter som bolaget hellre kallar sina konsulter – ombord.

Stockholmsbaserade Claremonts affärer inom digital affärsutveckling har hittills inbringat kunder som J.Lindeberg, Axfood och Vattenfall, vilka man hjälpt göra affären mer digital. Bolaget uppger nu att man tack vare hög efterfrågan vill göra en global expansion. Det första steget blir dock lagom långt då första anhalten på utlandsäventyret blir Oslo.

– Vi får allt fler möjligheter utanför den svenska marknaden och ett antal av våra kunder har bett oss följa deras affär utomlands. Att ta det här steget tillsammans med våra kunder är en självklar utveckling och en spännande utmaning för oss, säger Anders Söderman som driver etableringen i Norge.

Claremont planerar att initialt hjälpa norska organisationer med erbjudanden inom e-handel och digital marknadsföring.

– Nu är fokus på mobilisering av vår globala expansion. Vi är redan på plats i Oslo och kommer inom kort söka fler duktiga, drivna medarbetare med erfarenhet från den norska marknaden och som vill växa tillsammans med oss i Norge, säger Anders Söderman.

Läs också:
Konsultexperten: Snabbast vinner i gig-ekonomin
Fortsatt högtryck för it-bolagen:”Digitaliseringen inne i en ny våg”