Den här gången är det Stockholmsbaserade All Rise som köps in, ett bolag som enligt Knowit är specialister inom digital marknadsföring och datadriven analys. Digitalbyrådelen av konsultjätten, Knowit Experience, har drygt 600 medarbetare och tillskottet av All Rise innebär att bolagets tio anställda i januari flyttar in i Knowits lokaler i centrala Stockholm.

Enligt Knowit Experience finns det ett ökat kundbehov och efterfrågan på specialistkompetens framför allt när det gäller att driva webbtrafik och konvertera till försäljning via kanaler som Google och Facebook. Det finns sedan tidigare ett samarbete mellan All Rise och Knowit Experience och nu kommer man alltså att vässa det ytterligare.


Sveriges största event inom digitala affärer är tillbaka! Webbdagarna Stockholm 19-20 mars. Boka nu!


– Vi ser stora möjligheter i att vara del av en större digitalbyrå, med ett starkt varumärke och en bredare kompetens. Vårt fokus är fortsatt att vara absolut bäst på digital marknadsföring och analys, Nu får vi dessutom tillgång till en helt annan nivå av resurser och verktyg. Det kommer ge oss möjlighet att ta nästa steg och öppnar upp för att kunna hjälpa en större kundbas att analysera, och öka konverteringen i sin onlineförsäljning. Vi har redan idag samarbetat i kunduppdrag och har sett att vi kompletterar varandra väl, säger All Rises vd Jacob Pihl.

– Förvärvet av All Rise innebär att vi stärker vårt erbjudande med några av de bästa experterna inom Performance Marketing. För både befintliga och nya kunder innebär det nya möjligheter att skapa en mer träffsäker och relevant marknadskommunikation, genom att omvandla stora datamängder till reella kundinsikter. All Rise har en stark och tydlig position inom datadriven webbanalys och konvertering online. Tillsammans kan vi växa den här affären betydligt större, initialt på Stockholmsmarknaden men på lite sikt på alla orter där Knowit Experience är etablerade, säger Fredrik Ekerhovd, som är affärsområdeschef för Knowit Experience i Norden.