De två Vismabolagen Trollweb och Meat Digital slås nu ihop under namnet Visma Digital Commerce. Med sammanslagningen hoppas Visma stärka sin position inom e-handelslösningar på den nordiska marknaden.

– Visma är ett av Europas snabbast växande mjukvaruföretag. Genom att nu börja verka under Vismas välkända varumärke kommer vi att bli en ännu starkare aktör på marknaden. Vi kommer att kunna dra nytta av Vismas samlade kundbas och expertis och samtidigt erbjuda våra kunder ett bredare utbud av lösningar och tjänster, säger Trollwebs vd Chris Kershaw som nu blir vd för det nya bolaget.

I takt med att e-handeln ökar har efterfrågan på e-handelslösningar och inte minst tjänster inom området ökat i både Sverige och Europa. Visma Digital Commerce ska därför jobba med rådgivning, utveckling och förvaltning. Det sammanslagna bolaget, som kommer att finnas representerat i Sverige, Norge och Danmark, kommer att ha närmare 100 e-handelsexperter som ska hjälpa stora och små företag som lever på försäljning i digitala kanaler.

I Sverige kommer blir det två kontor, i Norrköping och Stockholm.

– Jag är väldigt glad för att Trollweb och Meat Digital nu bildar Visma Digital Commerce. Jag tror att de kommer att bli ett starkt bidrag till vår tillväxt och utveckling med sin kompetens inom e-handel samtidigt som de bidrar till att stärka vårt varumärke, säger Vidar Evensen, vd på Visma Custom Solutions, som är den division hos den norska mjukvarujätten som Visma Digital Commerce kommer att ingå i.


Missa inte Branschkollen – nyhetsbrevet för den svenska it-branschen. Teckna en gratis prenumeration här.