Knowitkoncernen, med verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland, tar nu hjälp av Cinode, vars molntjänst kan användas för kompetensinventering, säljstöd och crm, samt kan integreras med leverans- och beläggningsplanering, rekrytering och effektiv hantering av såväl partner som underkonsulter.

– Med Cinode vidareutvecklar vi vårt digitaliserade arbetssätt för att hantera våra kompetenser och cv:n. Genom att strukturera och synliggöra våra kompetenser skapar vi bättre förutsättningar för samverkan och tillväxt inom vår nätverksorienterade organisation, säger Knowits vd Per Wallentin om det nya initiativet.

För Knowit, som har en hel del olika verksamheter är det ett bra sätt att kunna kombinera olika erbjudande som till exempel datadrivna digitala kundupplevelser, digitala transformationsstrategier och it-utveckling.

– Tillsammans med Cinode vidareutvecklar vi nu våra verktyg för att hantera och träffsäkert presentera koncernens förmågor, något som stärker vårt varumärke ytterligare. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla partnerskapet med Cinode, säger Per Wallentin.

Cinode har de senaste åren vuxit på den nordiska marknaden och har idag knappt 200 kunder i fler än 15 länder.

– Det är otroligt glädjande och inspirerande att Knowit väljer Cinode. Avtalet är ett kvitto på att vårt erbjudande matchar stora konsultorganisationer med verksamheter i flera länder och med olika affärsmodeller. Affären ligger dessutom helt i linje med vårt fokus att etablera Cinode på fler marknader, säger vd Anders Hagberg.

Läs också: Konverteringsfeber får Knowit att köpa ny digitalbyrå