Webbutiken Eleven, som säljer skönhetsprodukter, väljer nu Litium som ny e-handelsplattform. Valet är en effekt av Elevens förvärv av konkurrenten Nordicfeel i juni. Efter att ha sett hur Nordicfeel jobbat väljer nu även Eleven Litium för sina fortsatta e-handelssatsningar.

– Valet av Litium som gemensam e-handels- och pim-plattform för våra båda varumärken blir en milstolpe på vägen mot att kunna erbjuda alla våra kunder nästa generations e-handelsupplevelse, säger Pernilla Barkman, vd på Eleven och förklarar bytet så här:

– Beslutet bygger på de goda erfarenheter och gemensamma framgångar Nordicfeel har haft med Litium både som teknikplattform och partner genom åren. Med Litium som bas för våra satsningar är vi trygga i att vi får en etablerad och samtidigt innovativ plattform och partner som låter oss fokusera på våra kunder och att erbjuda den bästa kundupplevelsen online.

De framgångar man syftar på med Nordicfeel är dels bolagets snabba tillväxt, men inte minst att man sju år i rad vunnit Pricerunners utmärkelse som Årets e-handlare inom skönhet. Och 2018 gick samma utmärkelse till Eleven.

Elevens nya e-handelssajt som baseras på Litium ska enligt planen lanseras under hösten.

– Vi är stolta över att få vara en del av Elevens och Nordicfeels fortsatta resa och ser fram emot att få vara med och ta företaget till nästa nivå. Valet stärker Litiums position som det bästa alternativet för snabbväxande e-handelsföretag inom konsumentprodukter, kommenterar Litiums vd Henrik Lundin det nya åtagandet.

Läs också: Tieto bygger ny e-handelsvärld för modesajt