Visit Sweden är en organisation som har statens och besöksnäringens uppdrag att främja turism i Sverige. Genom marknadsföring vill man få fler turister att förlägga mer tid i Sverige. För att underlätta arbetet har Visit Sweden valt att satsa på ett nytt molnbaserat affärssystem. Valet föll på Unit4:s Business World, en SaaS-variant som man hoppas ska effektivisera och förenkla de administrativa processerna.

– Vi ser fram emot att börja arbeta med Unit4 och deras affärssystem. Systemet ska användas i hela vår globala organisation och vi ser användarvänligheten som ett stort plus, säger Hanna Stenholm, operativ chef på Visit Sweden.

Missa inte Branschkollen – nyhetsbrevet för den svenska it-branschen. Teckna en gratis prenumeration!

Implementeringen kommer att utföras av Unit4:s partner NVBS och förväntas pågå fram till i höst.

– Med Unit4 Business World ges Visit Sweden möjlighet att dra ner på tid och resurser för administrativa uppgifter och fokusera mer på sin kärnverksamhet. De har ett viktigt uppdrag för Sverige och det känns förstås jättebra för oss att kunna bidra till en effektivare och mer fokuserad arbetsprocess, säger Katarina Gunnarsson, vd för Unit4 Nordic East.

Läs också: Därför är Basefarm Oranges nordiska sockerbit