Forefront Consultings samarbete med spelbolaget King förlängs ytterligare. Konsultbolagets ux-designer-team har sedan 2017 fått förnyat förtroende och ökat ansvar i den operationella spelutvecklingen.

Forefronts prestigeuppdrag innebär att man har varit involverade i utvecklingen och lanseringen av titlar som Candy Crush Friends Saga och Candy Crush Soda Saga i Candy Crush-franchisen. Forefront ska framför allt stötta King med operationella krav- och designarbeten med prototyper, testning och implementering, samt att vidareutveckla designdrivna metoder och arbetssätt i Kings organisation.

– Jag har fått chansen att jobba med ett av världens bästa spelbolag och har lärt mig otroligt mycket. Här har jag fått jobba iterativt, agilt, kundnära från dag ett. Under min tid på King har jag fått arbeta nära ett flertal kompetenser som jag inte jobbat med tidigare och lärt mig hur förädlingen av insiktsbaserad användarupplevelse och grym speldesign framställs, säger Christoffer Hedberg, som har titeln UX Design Lead på Forefront.

Läs också: Candy Crush-Kings galna siffror efter flytten till Googles moln