Absfront blir alltså namnet när de två konsultbolagen Absalon och Dynavigate, som båda jobbar med Microsofts Dynamics 365-plattform, väljer att slå sina påsar ihop. Det nya bolaget kommer att fokusera på att hjälpa företag med till exempel digital marknadsföring, AI och Powerapps.
Det nya bolaget tar fasta på att det finns en stor efterfrågan på Dynamics 365 och att crm-marknaden förväntas växa med 20 procent årligen de närmaste fem åren. Ledningsduon Peter Gynnerstedt och Sebastian Merlöv har tidigare varit med och byggt upp Microsoftinriktade bolag, som till exempel Primant, i Malmöregionen. De får nu även sällskap av Markus Erlandsson, som driver podden CRM Rocks.
– Absfront kommer att erbjuda nya möjligheter till företag som vill bygga på Microsoft Dynamics 365. Förutom traditionella konsulttjänster erbjuder vi certifierade tillägg, byggda av Absfront, som hjälper kunder att lägga kritiska funktioner till sina lösningar för en mindre månadsavgift. Vår molnbaserade servicemodell där vi erbjuder expertis direkt är ganska unik på den svenska marknaden idag, säger Sebastian Merlöv, som blir vd på Absfront.
– Människorna på Absfront är och kommer att vara vår viktigaste resurs. Vi säkerställer att konsulter inte går vilse i flera år i kundprojekt utan att istället kontinuerligt utveckla sina färdigheter. Eftersom crm-teknik kommer att gå mycket snabbt under de kommande åren är det kritiskt för oss och våra kunder att vi säkerställer att alla experter ligger före utvecklingen istället för att ligga bakom, säger Peter Gynnerstedt, slm kommer att ha titeln operativ chef.
Läs också: Milsten nådd – då blir Tieto och Evry ett