Första steget i det nya samarbetet blir att utveckla mässföretagets sajt elmia.se. För Ninetech innebär det ännu en kund som väljer att basera sin digitala närvaro på Episerver-plattformen.

– Vi vill kunna erbjuda en förstklassig upplevelse inför, under och efter en mässa för våra olika målgrupper, inte minst utställare och besökare. Här anser vi att Ninetech har exakt den erfarenhet och expertis som vi söker. De har också starka referenskunder i för oss relevanta branscher som vi fastnade för, säger Elmias cio Lars Persson.

– Vi är starka inom upplevelseindustrin och har mer än ett decennium av Episerver-baserade leveranser i ryggen. Vi har många insikter och erfarenheter att luta oss emot samtidigt som vi ser fram emot att också skapa helt nya koncept och lösningar för att möta morgondagens förväntningar på en modern mässarrangör. Det ska bli väldigt kul att arbeta tätt tillsammans med våra vänner på Elmia, säger Ninetechs försäljningschef Fredrik Röstlund.

Läs också: Kjell & Company bygger om med Episerver