Konsultbolaget Consid fortsätter köpa sig mot sin efterlängtade miljardomsättning. Den här gången är det varumärkesbyrån Paradigm som landat i shoppingbaggen, och det nyförvärvade bolaget ska enligt Consid stärka erbjudandet inom strategisk rådgivning. Målsättningen på en miljard i omsättning beräknas vara passerad vid årsskiftet.

På Paradigms kundlista finns bolag som Volvo, Arjo, Assa Abloy, Ascom, Boråstapeter, Getinge, Almondy och Wallenstam. Sedan starten 2008 har byrån vunnit ett flertal priser för sitt arbete och senast 2018 tog man hem utmärkelsen Årets Byrå i Sverige i kategorin Varumärkes- och designbyrå.

– Ambitionen med Paradigm har alltid varit och kommer alltid att vara att möta de nya utmaningar som dagens föränderliga affärslandskap erbjuder. Efter elva år med otroligt inspirerande uppdrag för flera av Sveriges mest spännande varumärken känns det naturligt att lyfta Paradigm genom kraften av Consid i ryggen, säger Thomas von Krusenstjerna, grundare och varumärkeschef på Paradigm om förvärvet.

– Med Paradigm får vi ett tungt tillskott i vårt erbjudande som strategisk partner för att hjälpa kunderna med deras transformation. Det är tydligt att vi kan skapa nya typer av värden och erbjudanden i skärningspunkten mellan våra olika kompetenser. Vi har redan nu identifierat flera spännande uppdrag där vi kan göra skillnad på riktigt, och jag ser mycket fram emot fortsättningen, säger Mikael Lundberg, som är affärsområdeschef för Digital Transformation på Consid och som kommer att bli vd för det nya Paradigm i samband med förvärvet.

Läs också: Uppsägningar på CGI – Acandoköpet är en bidragande orsak