Tre år har gått sedan Facebook gick in på marknaden med samarbetsplattformen Workplace. På de tre åren har man också lyckats få tre miljoner betalande användare. Den sista miljonen har kommit till de senaste åtta månaderna, skriver Techcrunch.

I dag används Workplace, enligt Facebook, av bland annat 150 företag med över 10 000 anställda – som Starbucks, Spotify och Astrazeneca. Och som CS skrev om i juni så har även svenska Securitas med 370 000 anställda valt Workplace.

Samtidigt som Facebook går ut med antalet användare så lanserar man också ett antal nya funktioner i Workplace.

Framför allt handlar det om fler videomöjligheter med bland annat bildtexter längst ner, automatisk översättning som börjar med 14 språk, och en ny peer to peer-arkitektur som påskyndar videoöverföring för dem som är på platser där bandbredden är begränsad.

Även en del andra nya tjänster har dykt upp, däribland en möjlighet för HR-avdelningen att lägga in videoinstruktioner för exempelvis nyanställda. Dessutom ska administratörer också kunna få fram mätvärden på plattformen för att på så sätt kunna mäta engagemanget och liknande.

Läs också: 
Facebook laddar för offensiv i höst – så ska de hota Slack och Microsoft
Microsoft Teams har nu fler användare än Slack