Det här avslöjar Marc Benioff, grundare och vd för molnjätten Salesforce, i sin nya bok ”Trailblazer”, skriver nyhetskanalen CNBC.

Marc Benioff var intresserad av att köpa sociala medier-jätten Twitter eftersom han hade en vision om att nätverket skulle kunna integreras i Salesforces verksamhet – och bli ett sätt för deras kunder att nå sina kunder.

Dock var många av hans rådgivare mot idén, och ansåg att den var för komplicerad och riskfylld, men Benioff trodde på sin vision. Men när han var på väg till ett möte för att finansiera affären halkade han på en trottoarkant och gjorde illa benet. Han tog det som ett tecken på att han borde tänka om och lyssna på sina rådgivare som var motståndare till affären.

Det här fick Marc Benioff att börja tvivla på affären.

Så småningom sa också investerarna nej till affären eftersom de inte ville gå i den riktningen. Och någon Twitter-affär blev aldrig av.

Salesforce har ju sedan dess gjort andra stora förvärv, som uppenbarligen föll investararna bättre i smaken. Tidigare i år meddelade de att de köper Tableau Software för motsvarande 148 miljarder kronor.

Läs mer: Salesforce köper Tableau för 148 miljarder – ”vi för samman två världsettor”