Det nya avtalet, som är en förlängning för Axians, innefattar drift och förvaltning av Bonnierförlagens hela it-infrastruktur, det vill säga servrar, databaser, systemlösningar, it-arbetsplatser, mobila enheter samt helpdesk och support på plats. Avtalet började gälla i december och har ett ordervärde på 20 miljoner kronor.

– Stabil drift, hög upptid, hög säkerhet och tät uppföljning. Det är viktigast för oss när det gäller it. Dessutom ville vi lyfta klienthanteringen till en modern molnbaserad lösning. Vi är mycket nöjda med hur Axians har svarat upp mot våra nya behov, och ser fram emot att fortsätta arbeta tillsammans”, säger Anders Vendelvik, cio på Bonnierförlagen.

Den nya it-leveransen är byggd på Axians standardtjänster och man kommer bland annat att leverera en ny kundportal baserad på Servicenow.

– Vi är oerhört stolta och glada över att vi fått förnyat förtroende, speciellt med tanke på Bonnierförlagens högre kravbild. Vi ingår nu ett partnerskap som bygger på våra gemensamma mål och vi ser fram emot att tillsammans med kunden modernisera och effektivisera deras it på marken och i molnet, säger Axians vd Stefan Kulhanek.

Läs också: Konsult-depp inför 2020 – dramatiskt fler tror på lägre priser