Målet är att besökare ska få en bättre upplevelse redan innan själva upplevelsen när man väl är inne på nöjesfältet, det vill säga att man vill öka biljettförsäljningen via nätet. Den nya sajten är byggd av Rebel and Bird, som är ett specialistbolag inom B3 Consulting Group som jobbar med att utveckla användarupplevelsen online.

För Gröna Lund är det också ett sätt att tydligt visa priser, program, längdkrav för attraktionerna och utbudet på restaurangerna för att förbereda besökarna. Webbplatsen är byggd i verktyget Contentful och för att öka försäljningen av biljetter online har Rebel and Bird gjort så kallade A/B-tester på befintliga sajter för att hitta det bästa sättet att sälja biljetter redan på startsidan.

– Att arbeta med en ikon som Gröna Lund har varit väldigt roligt. Personligen älskar jag nöjesparkskänslan på den nya webben då den väcker barndomsminnen till liv igen. Att få hjälpa Gröna Lund med att öka deras försäljning, så fler besökare i sin tur får skapa sina barndomsminnen är verkligen stimulerande, säger Erik Westerdahl, projektledare på Rebel and Bird.

Läs också: B3 fyller på i digitalbyrålådan