Bakgrunden till förvärvet är att Electras kedjekunder har efterfrågat en central kundtjänst och supportfunktion.

Tjänster är också ett växande affärsområde för Electra och med fler kedjor och fler butiker har behovet av en central kundtjänst ökat. Det finns inte minst behov av funktionstjänster, hantering av företagsmobiler och abonnemangstjänster.

Adminify grundades 2018 och har sex anställda, som nu tar klivet över till Electra för att fortsätta bygga upp supportorganisationen. Adminifys verksamhet kommer att bli en del av Electra Support.

– Det har länge funnits en önskan om att Electra ska stärka upp den här delen av verksamheten, att skapa en central kundtjänst i syfte att supportera och hantera leverans av tjänsteportföljen i våra kedjor. När antalet butiker och kedjor växer så ökar även behovet av support och stöd kring de tjänster vi levererar till våra handlare, säger Anneli Sjöstedt vd och koncernchef för Electra Gruppen om förvärvet.

– Vi har under de senaste månaderna fört diskussioner med Adminify och nu hittat en bra lösning för att bygga upp en support för olika tjänster inom Electrakoncernen. Jag är övertygad om att vi tillsammans kommer att stärka Electras och våra kedjors position på marknaden. Kedjorna i helhet, och framförallt Ring Up, har uttryckt en önskan om att Electra ska stärka supportdelen runt vår verksamhet. Med detta förvärv kan vi det.

Läs också: Fortsatt kris för Digital Inn – rekonstruktionsplanen underkänns