Digitala arbetsmöten och samarbetsverktyg har blivit vardag för många. Men hur håller man liv i sitt professionella nätverk? Här är tre tips från Inc.com.

1. Fika digitalt
Videokonferenser måste inte bara handla om jobb. Passa på att fundera på vilka kunder eller kolleger du inte träffat på länge och bjud in dem på en digital kaffestund där ni kan utväxla idéer och information.

2. Messa mer
Många av oss har vänner och släkt vi hör av oss till varje dag just nu. Men du kan också passa på att kolla upp hur det är med personer i din jobbvärld. Fråga hur de mår, hur jobbet funkar eller om det gick bra med deras presentation.

3. Använd Linkedin
Linkedin är skapat just för att nätverka virtuellt. Gå igenom dina kontakter och fråga dig vem du inte hört av dig till på länge och föreslå att ni ringer varandra eller ses via video. Kanske kan du rentav bestämma dig för att skicka meddelanden till ett visst antal kontakter i veckan och bocka av ett visst antal möten.

Och till sist – glöm inte att ha koll på de mess du får och svara på dem!

Läs också:
Distansarbetet har gett mersmak – nu vill företagen göra det mer permanent
Så fixar du – och chefen – att jobba på distans