2018 köpte konsultjätten DXC två partnerbolag till Servicenow, danska konsultbolaget Businessnow och brittiska Tesm. Businessnow har nu gjort klart med en svensk kund, Blåkläder.

Blåkläder, som levererar arbetskläder, har idag stor internationell verksamhet. Och tillväxtmålen framöver är ambitiösa, med en vision om att dubbla omsättningen till 3 miljarder kronor inom de närmaste åren. Servicenows teknik kommer att vara ett viktigt steg för att nå dit, och därför har man nu tagit hjälp av Businessnow.

Strävar efter samma mål

– Det finns en stark vilja och ambition hos oss på Blåkläder att ständigt effektivisera processer och arbetsflöden. Samtliga i organisationen strävar efter samma mål och för att dubblera omsättningen ställs höga krav på att hitta mer effektiva lösningar, säger Blåkläders it-chef Fredrik Rubne om det nya initiativet.

– Det var på den vägen vi började leta efter en leverantör som kunde hjälpa oss med den tekniska utvecklingen men även bli en långsiktig partner. Valet föll på Businessnow och plattformen Servicenow. Utöver deras tekniska expertis upplever vi även ett servicetänk som vi värdesätter högt. Tack vare partnerskapet kan vi bygga vidare på våra tekniska lösningar och möjliggöra en fortsatt digitalisering och automatisering.

Även varit rådgivare

Businessnows uppdrag blir att införa automatisering med Servicenows tjänstehanteringsprocesser. Utöver själva produkterna har konsultbolaget även varit rådgivare till Blåkläder.

– Vi är lyhörda, nyfikna och stolta över att få vara en del av Blåkläders tillväxtresa. Vår uppgift är att ständigt våga förbättra och förändra. Tillsammans med Blåkläder kan vi bädda för en framtid med avstamp i det digitala segmentet. Vårt partnerskap är så mycket mer än ett samarbete. Vi strävar mot samma mål vilket skapar innovation och en svårslagen dynamik, säger Mathias Risman, säljchef på Businessnow.

Läs också: Uppförsbacke för nya konsultjätten – Tietoevry i botten i kundnöjdhet