Miljontals människor använder sig av Slacks verktyg för samarbete, och tjänsten har blivit särskilt viktig nu under pandemin med allt distansarbete som följt i spåren av denna.

Men under måndagen, som var årets första arbetsdag för många, drabbades tjänsten av stora problem, rapporterar nyhetskanalen CNBC.

De tekniska problemen pågick under tre timmar. Slack självt uppgav att missödet var kopplat till meddelanden och anslutning, men gav inga detaljer om vad som var skälet till avbrottet.

Slack har, precis som andra collaboration-leverantörer, hamnat i stort fokus under det senaste året, då människor världen över har blivit beroende av deras tjänster för chatt, konferenser och samarbete, då så många flyttat kontoret till hemmet.

I slutet av förra året offentliggjordes att Slack köps upp av molnleverantören Salesforce i en affär motsvarande 230 miljarder kronor.

Läs mer: Salesforce vd efter 230-miljardersköpet av Slack – "en match made in heaven"

Läs mer: Därför kan megaaffären stärka både Salesforce och Slack i kampen mot Microsoft