Bolagets satsning innebär att man tagit fram en paketerad lösning som ska möta golfklubbarnas behov av en enkel och mobilanpassad webblösning. Hittills har bolaget lyckats sälja sin produkt, som går under namnet Golfinity, till 20 klubbar runt om i Sverige.

– För oss handlar det om att gå in i framtiden och möta framtidens golfare med rätt webbverktyg, detta för att attrahera alla gäster och medlemmar. Vi ville att vår profil och vår gemenskap som våra medlemmar och gäster upplever på vår klubb skulle återspeglas även på vår hemsida. Vi ville ha en webb som har fokus på mobilanvändning och som blir en brygga mellan klubbens geografiska verksamhet och golfaren som letar möjligheter ute på webben, säger Fredrik Lindman, klubbchef på Albatross Golfklubb, som är en av de kunder som nappat.

Lanseringen skedde i september och enligt Dizparc finns ännu fler klubbar som är aktuella. Utöver själva produkten ingår också hjälp med att skapa innehåll på sajten.

– Vi ser ett fortsatt stort intresse för en enkel och smidig lösning för Sveriges golfklubbar. Genom Golfinity så kan klubbarna enkelt och smidigt förse medlemmar och gäster med uppdaterad information utan att det tar tid från att skapa den bästa upplevelsen på plats för besökarna, säger Mikael Götesson på Dizparc.

Läs också: Så får teknik Europatouren på banan igen trots corona