Fondbolagets verksamhet med kapitalförvaltning och fondförvaltning ställer enligt CAG krav på en stabilt tillgänglig, säker och effektiv it-miljö. När Cliens efterfrågade ny it-leverantör ställde man även krav på specialanpassade funktioner och mobila it-tjänster. Valet föll på konsultbolaget CAG:s dotterbolag Datastöd.

– CAG hade mycket bra referenser från både större och mindre aktörer inom finansbranschen vilket var en av de viktigaste faktorerna vid valet av samarbetspartner. Vi är nöjda med projektet som genomfördes på kort tid och med rätt kvalitet. Då vi inte har it-kompetens internt använder vi nu CAG Datastöds tjänster och det fungerar utmärkt, säger Lena Wallenius, vd på Cliens Kapitalförvaltning.

– På CAG Datastöd har vi lång erfarenhet av it-drift och support inom finanssektorn, vilket gör att vi har stor förståelse för Cliens Kapitalförvaltnings behov. Den nya plattformen driftsattes i november och vi har sedan dess ansvarat för it-drift och support. Vi är glada över att ha fått förtroendet att leverera enligt Cliens högt ställda krav, säger Magnus Fredholm, kundansvarig på CAG Datastöd.

Läs också: Från panik till permitteringar – så har pandemin slagit mot it-konsulterna