Systemleverantören Viskan System jobbar med e-handel, omnikanal och abonnemangstjänster och har retail- och varumärkesföretag som sin främsta kundgrupp. Nu blir man en del av Vismas satsning på e-handel.

– Viskan har ett skarpt öra mot marken och är aktivt inlyssnande gentemot sina kunder i en bransch under hårt förändringstryck. Utöver en bra match mellan våra produkter har vi funnit varandra genom vår gemensamma vurm för helhetsansvar, att göra det enkelt för kunden att driva sin affär och innovera, säger Visma Softwares vd Carola Lissel.

Viskans verksamhet kommer fortsätta under eget namn inom Visma, och det finns enligt Visma inga planer på att göra några större förändringar sker vad gäller medarbetare, kunder eller leverantörer. Bolagets viktigaste produkter är e-handelsplattformen Viskan Streamline, abonnemangsplattformen Viskan Subscription samt omniverktyget Viskan Instore. De ska nu samverka med Vismas affärssystem.

– Genom att bli en del av Visma får vi tillgång till ett stort internationellt nätverk samt många smarta tjänster och lösningar som kan komplettera vårt erbjudande, så att vi kan fortsätta att bli ännu starkare på det vi gör bäst. Det ger oss också mer muskler att fokusera på produktutveckling samt att hjälpa våra befintliga kunder till ökad tillväxt och stärkt kundfokus, säger Kristian Iveling, vd på Viskan System.