Revionics är ett företag som ingår i Aptoskoncernen, och vars produkter används till exempelvis prissättning och kampanjer utifrån hur kunderna beter sig. Även marknadsföring och analyser ingår i bolagets erbjudande.

I Sverige har bolaget ett samarbete med Apotek Hjärtat sedan 2016, och nu har parterna kommit överens om att förlänga avtalet. Även den Ica-gruppen ägda apotekskedjans systerföretag, som till exempel Rimi Baltic, kommer att dra nytta av det nya avtalet.

– Med Revionics AI-drivna prisoptimeringslösningar blir vi än mer datadrivna och kan ge våra kunder det mest attraktiva erbjudandet i butik och online vilket i sin tur leder till en bättre affär för Apotek Hjärtat, säger Jenny Eriksson, som är kedjans sortiment- och inköpsdirektör.

– När vi vill öka vår marknadsandel, även inom e-handel, är vi övertygade om att Revionics-tekniken kommer att hjälpa oss att öka vår försäljning, lönsamhet, ge oss en bättre prisuppfattning och ge våra kunder ett större värde.

– Apotek Hjärtat, Rimi Baltic och övriga företag i Ica-gruppen har lojala kunder tack vare sina fantastiska varumärken, ett brett ekosystem och en smidig, datadriven strategi för operativ excellens. Ett apotek med ett hjärta är oerhört viktigt, både nu och i framtiden, säger Steve Towe, operativ chef på Aptos.