Holmen Iggesund tillverkar premiumkartong under de två varumärkena Invercote och Incada. Bolaget har precis investerat i ett nytt affärssystem, till vilket man tagit konsultbolaget Nexer till hjälp.
Valet av crm-lösning föll på Microsoft Dynamics 365 Sales. Med det nya affärssystemet strävar man efter att få en harmoniserad och mer kundcentrerad försäljningsprocess i alla regioner samt även en förbättrad kundvy. Dessutom kommer man kunna förbättra det interna samarbetet i säljprocessen samt hoppas kunna ge ökad kundnöjdhet tack vare realtidsinsikter och ökad tillgång till kundinformation.
– Med Dynamics 365 Sales lägger vi grunden för vår kommande kunddataplattform, som möjliggör transparens genom hela säljcykeln. Det gör att varje teammedlem har rätt information och insikter för att kunna bygga starkare kundrelationer och tillhandahålla bättre service, säger Nicklas Eriksson, it-chef på Holmen Iggesund.
Projektet är igång och implementationen beräknas vara klar innan sommaren. Då ska Holmen Iggesund ha ett helt molnbaserat system som ska vara tillgängligt överallt från vilket enhet som helst.
– Vi är väldigt stolta över att stärka vårt strategiska partnerskap med Holmen och ser fram emot att spela en så viktig roll i digitaliseringen av Holmen Iggesunds globala säljorganisation, säger Martin Hök, försäljningschef på Nexer.