Vi har tidigare skrivit om att Globalconnect har fått uppdraget att hjälpa Svensk Travsport med ny digital infrastruktur på de svenska travbanorna. Svensk Travsport är huvudorganisationen bakom svensk travsport och äger dessutom spelbolaget ATG, som under de senaste åren utvidgat sin verksamhet med både sportspel och casino.

Nu har ATG valt att satsa på samma leverantör som sitt ägarbolag, när man ska investera i ett nytt contact center. Valet föll nämligen på Genesys Cloud från Globalconnect, som uppges ha tecknat ett flerårigt avtal. Det nya avtalet kretsar främst kring kundtjänsten, som nu kommer att ha samtliga kanaler, som telefoni, chatt, e-post och sociala medier, i samma plattform. Dessutom ingår utveckling av ATG:s tjänster för bemanningsplanering och schemaläggning.

– Vi ser samarbetet med Globalconnect som naturlig del i it-utvecklingen, då de delar vår syn på kundservice, att förenkla tekniken så att man istället kan lägga resurserna på kundupplevelsen, säger Johan Korssell, chef för B2B på ATG.

– Vi är stolta över förtroendet från Sveriges största spelbolag. ATG har en digitalt intensiv verksamhet där kundkontakterna är centrala, och inte sällan kritiska. Nu ser vi fram emot att börja jobba tillsammans med ATG för att förenkla tillvaron för deras medarbetare och kunder, säger Globalconnects Sverige-vd Regina Donato Dahlström.