Milou Communication, som titulerar sig fullservicebyrå, har runt 25 medarbetare på sina kontor i Karlskrona och Kalmar. Nu blir man en del av det mjukvaruinriktade konsultbolaget Softhouse, som med förvärvet vill vässa sitt erbjudande inom design, kommunikation och användarupplevelse.

– Efter flera års samarbete i olika projekt är det väldigt kul att Milou Communication blir en del av Softhouse. Milou har ett väletablerat och starkt varumärke inom design och användarupplevelse som vi vet kommer att komplettera och förstärka vår befintliga leverans inom vår mjukvaruutveckling. Detta samgående är i linje med den efterfrågan vi ser hos våra kunder i deras digitaliseringsresa, säger Anna Bäcklin, koncernchef Softhouse Consulting.

Softhouse har runt 300 medarbetare på sina kontor i Malmö, Karlskrona, Karlshamn, Växjö, Jönköping, Stockholm och Sarajevo. Milou Communication kommer att drivas som ett eget varumärke inom Softhousekoncernen. Bland Milous kunder finns exempelvis Kraftringen, Affärsverken, Växjö Kommun och Telenor. Bolagets fyra ägarna kommer vara kvar och ser fram emot att kunna hitta synergier.

– Vi gillar verkligen det Softhouse som Anna och hennes gäng introducerat oss för i processen. Vi kompletterar varandra perfekt, Milou tar med sitt erbjudande vid där Softhouse slutar och vice versa, säger Patrik Jonsson, styrelseordförande för Milou Communication.