Fredrik snackar med Tommy Maloteaux om hans VR-gudaspel Deisim och allt som hänt i och kring spelet sedan avsnitt 406 där Tommy först gästade podden.

Vi inleder med lite bakgrund om Tommy och hur han kom in på spelutveckling från en bakgrund som webbutvecklare – det har haft viss påverkan på hur han jobbar. Tommy valde att börja med spelets AI – ett område som inte behöver vara alls så stort och komplicerat som ordet kan få en att tänka.

Sedan vi snackade sist har Deisim blivit tillgängligt på Oculus Quest via Oculus App lab, och dessutom börjat sälja så bra att Tommy numera utvecklar spelet på heltid. Tommy berättar hur heltiden påverkat utvecklingen, och hur och när temperatur påverkar vad som får fokus.

Sist men inte minst berättar Tommy om Deisims kärnvärderingar och hur de styr utvecklingen av spelet.

Har du kommentarer, frågor eller tips? Vi är @kodsnack@tobiashieta@iskrig, och @bjoreman på Twitter, har en sida på Facebook och epostas på info@kodsnack.se om du vill skriva längre. Vi läser allt som skickas.

Gillar du Kodsnack får du hemskt gärna prenumerera och recensera oss i Itunes!