Nyligen anordnade McDonalds en kampanj i Storbritannien där kunderna kunde vinna fina priser genom att skriva in koder från köpta produkter på företagets webbplats.

I samband med att mejl skickades ut till de lyckliga vinnarna följde det emellertid med en skum text som vid en närmare granskning visade sig innehålla inloggningsuppgifter till McDonalds databaser på Microsofts molntjänst Azure.

En av de första som upptäckte fadäsen var Connor Greig, grundare av webbplattformen Creatorsphere. Han gjorde sitt bästa för att uppmärksamma McDonalds på felet, men det visade sig vara omöjligt att komma i kontakt med de ansvariga via mejl eller telefon. Därför valde han till sist att lägga ut ett klipp på Tiktok, rapporterar The Register.

McDonalds kommer att skicka ut ett nytt mejl till pristagarna där man ber om ursäkt för det inträffade. Samtidigt påpekar man att inga uppgifter om kunderna har läckt ut, så det finns ingen anledning att oroa sig.