Tidigare i år gjorde Nexer Group vad man kallade ett strategiskt förvärv av analysföretaget Kairos Future. Nu gör man ett annat köp utanför den klassiska konsultvärlden när man investerar i strategi och kommunikation, genom att köpa pr-bolaget Techposition och gå in som delägare i sociala medier-byrån Reach Media Group.

– Idag räcker det inte att digitalisera basen i verksamheten. Varje del i kundresan måste vara så effektiv och digital som möjligt för att konkurrera på världsmarknaden. Covid skyndade på digitaliseringen och fick oss att använda den teknik som finns idag för att kommunicera. Nu måste vi ge våra kunder verktyg att fylla kommunikationen med rätt budskap på rätt sätt. Det är vi övertygade om att Techposition och Reach kan, säger Lars Kry, vd på Nexer Group och delägare i Danir Resources.

Techposition PR och Reach Media Group kommer fortsätta som självständiga bolag och varumärken, men i nära samarbete med Nexer Group.

– Vi är så taggade på att komma ännu närmre techkunskapen och att jobba med Sveriges bästa på området känns stort. Tillsammans med Nexer och våra kunder är vi redo att leverera Sveriges bästa kommunikationskoncept, säger Techpositions vd Jennie Sinclair och Viktor Frisk, cd på Techposition och Reach, via det klassiska kommunikationskonceptet unisont uttalande.