24Sevenoffice, som var tidigt ute med ett molnbaserat affärssystem, har prövat lyckan i Sverige förut. Nu tar man nya tag i samband med att man tecknat ett avtal med hotellkedjan Nordic Choice. Målet är att fördubbla omsättningen och antalet anställda i Sverige under det kommande året.

I samma veva lanserar också bolaget en ny version av sin AI-motor, som utgör grunden i det nya hotellkontraktet, som undertecknades nu i november. Avtalet har gjorts i samarbete med Propell Group och kontraktsvärdet uppskattas till cirka 30 miljoner kronor över fem år. Det gör också att Petter Stordalen-ägda Nordic Choice blir 24Sevenoffices största kund.

– Automatiserad och AI-driven redovisning är inte längre en framtidsvision, utan något som är tillgängligt redan idag. Flera stora företag, däribland HSB i Sverige och redovisningsbyråer som PWC och BDO i Norge är redan i gång med att implementera lösningen. För våra kunder och partner innebär det en möjlighet att få ett försprång gentemot konkurrenter, leverera mer värde till sina kunder och samtidigt frigöra resurser för att utveckla verksamheten, säger Börge Granli, som är Sverigechef på 24Sevenoffice.

Vd Eirik Aalvik Stranden säger så här om storaffären och den kommande svenska offensiven:

– Det skapar stora möjligheter för oss som bolag att göra en storsatsning på den svenska marknaden. 24Sevenoffice ser på Sverige som en strategiskt viktig marknad som har en stor potential för tillväxt nästa år, inte minst inom AI-driven redovisning. Helautomatiserad bokföring är inte längre en framtidsvision, utan något som finns tillgängligt redan idag, säger han.