Ivers nya avtal sträcker sig över knappt fem år med möjlighet till förlängning i maximalt fyra år. Uppdraget innebär att ta ett helhetsansvar för SJ:s digitala arbetsplatser, och kommer att levereras från Ivers tjänsteområde Digital Workplace.

Det handlar om leverans till 40 orter i Sverige och Norge, där man ska förse SJ-personalen med klienthårdvara, livscykelhantering och managering av 2 500 datorer, 10 000 mobila enheter samt skrivare. Ivers ska även leverera support i andra och tredje linjen och avtalet innehåller också optioner på bland annat servicedesktjänster.

– Först och främst är vi självklart väldigt stolta och glada över att vi har vunnit SJ:s upphandling och förtroende. Jag är tacksam och glad över det engagemang och driv som vårt team har visat upp för att presentera en attraktiv och konkurrenskraftig lösning, säger Magnus Furmarker, regionchef på Iver och gläds åt att man kunnat möta tågbolagets behov på ett bra sätt.

– Att vi vinner visar återigen att vi levererar moderna tjänster för moderna arbetssätt. Med utgångspunkt i SJ:s behovsbeskrivning har vi designat en komplett arbetsplatslösning som stöttar moderna arbetssätt som tillgodose SJ:s behov av mobilitet, produktivitet och säkerhet.